З 25 по 31 жовтня спіймай свою страшну знижку на не страшне ЗНО! 👻

«Та хто там перевіряє твори ЗНО двічі!»

«Та хто там перевіряє твори ЗНО двічі!»

Часто можна почути таке твердження від тих, хто сумнівається в чесності УЦОЯО та скептично налаштованих родичів випускників чи і самих одинадцятикласників. Проте, можу вас запевнити, що таки перевіряють! Двічі, а деякі роботи і тричі!

Почну з того, що цього року мені випала чудова нагода побувати в самому серці центру перевірки власного висловлювання ЗНО з англійської мови. Для мене, як вчителя англійської мови, це колосальний досвід, яким хочу поділитись з вами, вчителями, та учнями, в яких ЗНО вже було чи ще попереду.

Вже третій рік допомагаю учням в підготовці до цього тесту і кожного року чую від них різні варіанти того, як потрібно писати твір, щоб отримати за нього максимум. Пройшовши інструктаж від старшого екзаменатора та перевіривши цього року 176 робіт, маю намір розповісти вам що тут і як.

В першу чергу нагадаю критерії оцінювання:

а1, а2, а3 = 6 балів – розкриття умов, зазначених у завданні №43

b1 = 2 бали – логіка викладу та зв’язність тексту

b2 = 2 бали – відповідність формату

c = 2 бали – використання лексики

d = 2 бали – використання граматики

Тепер давайте розберемось як учням отримати максимум балів за кожен критерій і на що звертати увагу вчителям, перевіряючи ці твори.

Розкриття умов: тут все просто – пишіть твір по темі, не згадуйте інформацію, яку вас не просили, вона не береться до уваги в оцінюванні умов, проте, зробіть ви там помилку і це може грозити вам зняттям балів за пункти «Використання лексики/граматики». Окрім того пам’ятайте, що на написання вам дається всього лиш 30 рядочків в які потрібно вкластись. ОБОВЯЗКОВО варто написати про кожен елемент, вказаний в умові. Якщо ви чогось не згадаєте, за це знімається бал. Показую на прикладі цьогорічного завдання:

– tell him/her about your moving in and briefly describe your house (exterior and interior)

Тобто на 2 бали вам слід написати щось про переїзд, екстер’єр та інтер’єр будинку. Як мінімум це по реченню на кожен елемент, тож перша умова у вас вийде в середньому 3-5 речень. Те ж саме із двома іншими умовами. Якщо ви напишете про переїзд та інтер’єр будинку, але не згадаєте екстер’єру, 2 бали вам точно вже не світять =).

Логіка, зв’язність: 2 бали вам принесуть слова-зв’язки, різного роду сполучники та вставні слова. Навіть не розраховуйте на те, що регулярне використання and, but та also гарантовано забезпечать 2 бали. Добре, що вони є, та лише їх буде мало. А от якщо до них додати ще Firstly, Moreover, All in all та However то вийде чарівна суміш, за яку можна отримати максимум. Водночас слід і не переборщити, бо траплялись цього року твори, в яких учні вирішували використати всі слова-зв’язки, які вони знали, і виходило, що практично кожне речення в них починалось з якогось з них, що не завжди було доречно і тільки псувало розуміння написаного.

За таке недоречне використання сполучників теж знімається бал. Стосовно логіки, то байдуже в якому порядку розкриті умови, можна почати з третьої і закінчити першою, головне, щоб інформація була подана в логічному порядку. Для прикладу, якщо ви почали говорити про будинок, продовжили інформацією про те, що ви їли на сніданок і закінчили переїздом, і все це в одному абзаці, то можете самі здогадатись чого це коштуватиме.

Відповідність формату: тут починається найцікавіше =). Цим пунктом оцінюється «зовнішній вигляд» власного висловлювання.

Ідеальний твір має виглядати так:

привітання: Dear/Hi/Hеllo Tom,

абзац №1: вступ (opening remarks!!!!)

абзац №2: перша умова

абзац №3: друга умова

абзац №4: третя умова

абзац №5: кінцівка (closing remarks!!!!)

прощання: Best wishes,/Yours,/Lots of love,…

підпис: Amanda/Amanda Smith

Або так:

привітання: Dear/Hi/Hеllo Tom,

абзац №1: вступ (opening remarks)

абзац №2: перша умова

абзац №3: друга і третя умови

абзац №4: кінцівка (closing remarks)

прощання: Best wishes,/Yours,/Lots of love,…

підпис: Amanda/Amanda Smith

Головне, щоб в основній частині було не менше як 2 абзаци.

 

А тепер давайте розвінчувати міфи!

Міф №1: не можна писати у привітанні й кінцівці імена.

Не слухайте того, хто так говорить! Не те, що не можна, а ТРЕБА! Навіть якщо твір ідеальний, але підписаний вкінці як Your pen-friend = мінус 1 бал. Мусить бути вказане ім’я. Найкраще щоб це були імена закордонного формату, типу Tom, Monica, Jacob, Karen. А зрештою, якщо ви і українське ім’я вкажете, це теж не буде помилкою, подумайте тільки скільки Марій, Іванів чи Антонів є в Україні. До речі, цьогорічним нововведенням було те, що лист другу можна підписувати як просто іменем, так і іменем і прізвищем. От з прізвищем слід бути обережним, свого вказувати не можна! Тут краще хай воно буде іноземного формату.

Міф №2: робити абзаци правильно тільки пропускаючи рядок.

БАЙДУЖЕ! Можна пропускати рядок, можна робити відступ у «2 пальці» від лівого поля. Робіть як завгодно, головне, щоб було видно, що це новий абзац.

Міф №3: Faithfully yours це ж не Yours faithfully, це вже не офіційне формулювання, тож можна і лист другу так підписати.

НІ-НІ! Фрази з faithfully чи sincerely використовуються тільки в офіційних листах.

Міф №4: не забувайте ставити коми, бо якщо їх не буде, знімуть бал.

Так, коми це добре, якщо ви грамотно їх використовуєте, виділяєте привітання, прощання, вставні слова. Це тільки бонус вам, як людині, яка вчить іноземну мову. Але при перевірці пунктуація не враховується.

Міф №5: немає ніякої різниці між фразами «I look forward to hearing from you» та «I am looking forward to hearing from you».

Різниця є! «I am looking forward to hearing from you» використовується в листі до друга. «I look forward to hearing from you» – в офіційному листі.

Через ці міфи, а особливо через №1 та 5, багато хороших робіт не отримали цього року максимум.

 

Ще один момент. Знімається бал за цей критерій, якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання. Тож не можна брати більше як 3 слова підряд із завдання!

 

Давайте глянемо як виглядала би структура з приблизними вступом і кінцівкою:

Dear Tom,

Thank you for your last letter. How are you now? Sorry, I`ve taken so long to put a pen to paper, but I`ve been really busy. I thought I`d write and let you know about my new house.

абзац №2: Firstly, + перша умова

абзац №3: Moreover, + друга умова

абзац №4: Finally, + третя умова

Well, that`s all my news for now. I`d better go and do some work. Give my regards to your parents. I`d be glad to hear from you soon.

Best wishes,

Mary

 

Використання лексики: допускається 3 лексичні помилки, проте неправильне написання слів не відноситься до лексичних помилок. Лексичними вважаються: вживання слів в непритаманному їм значенні та неправильне вживання фразових дієслів. Однак, якщо в роботі немає 3-х лексичних помилок а лише 2 - це ще не означає, що учень гарантовано отримає 2 бали за цей критерій.

До уваги береться ще й і словниковий запас автора. Для прикладу, цього року слід було використати лексику, пов’язану з темами «Дозвілля, відпочинок», «Подорожі (транспорт)», «Повсякденне життя (житло)». Якщо автором була використана мінімальна кількість слів з кожної теми, та якщо вони ще й регулярно повторювались, це є підставою для зняття балу.

Використання граматики: граматичні помилки включають в себе неправильне використання граматичних конструкцій + неправильне написання слів. Всі помилки цього типу поділяються на дрібні та грубі. Зробивши 8 дрібних помилок ще можна отримати 2 бали. А от 1 груба одразу грозить прощанню з 1 балом. Ось які помилки, згідно з УЦОЯО, вважаються грубими:

  • вживання числа і особи в дієслівних часових формах (ex.: she speakspeaks; we hashave written)
  • порушення порядку слів у реченні (ex.: I very like my house. I like my house very much.)
  • вживання інфінітиву (ex.: I want tell I want to tell; she should to come.)
  • вживання незлічуваних іменників (ex.: My news areis; she gave me some advices advice)

Водночас не слід боятись, що 2 такі грубі помилки одразу заберуть у вас 2 бали за цей критерій. Другий бал як за лексику, так і за граматику знімуть лише тоді, коли через помилки неможливо буде зрозуміти суть написаного.

А ось і наглядний приклад такого листа, в якому кількість лексичних та граматичних помилок просто величезна + не витримано формату листа другу + не розкрито жодної умови = «0» балів

Окрім того, думаю, всі пам’ятають, що коли учень отримує «0» балів за критерії а1, а2 та а3 (умови), або за с (лексику) чи d (граматику) тоді весь твір оцінюється в «0» балів.

При перевірці твору кожну помилку позначають в творі підкресленням або галочкою    а на берегах бланку виносяться позначки, які показують якого типу це помилка. Так, давайте розберемо, які позначки можна побачити і що вони означають.

Sp – орфографічна;

Gr – граматична;

St – стилістична (виноситься якщо пропущені opening/closing remarks, прощання, підпис)

L – лексичні;

 –  пропущене слово (ставиться лише в тексті, а на берег виноситься позначка L, Gr чи St, залежно від того що пропущено)

На кожному бланку з розгорнутою відповіддю можна побачити позначки двох кольорів і помилки, винесені на лівому і правому берегах бланку. Це означає, що ваша робота перевірялась двічі, двома різними екзаменаторами. Ось як проходила ця процедура:

  1. В кожному центрі перевірки є кілька груп екзаменаторів (приблизно по 12-17 людей в кожній), які займаються перевіркою бланків з розгорнутою відповіддю;
  2. Старший екзаменатор приносить закритий ящик з бланками та роздає кожному екзаменатору певну кількість бланків;
  3. Кожен екзаменатор червоною ручкою перевіряє письмову роботу, виносячи позначки на правому березі бланку та ставить позначку × в рядку «І»;                    
  4. Всі перевірені бланки здаються назад старшому екзаменатору, який знову поміщає їх в ящик, який герметично закривається, і заносить їх в кімнату зберігання всіх робіт, яка охороняється представником поліції;
  5. При другій перевірці екзаменатори отримують вже перевірені іншою групою роботи і повторно перевіряють їх роблячи позначки зеленою ручкою та виносячи помилки на лівий берег бланку, а також ставить позначку × в рядку «ІІ»;                                                                                                                               
  6. Якщо позначки першого і другого екзаменаторів збігаються, робота лише переглядається старшим екзаменатором без внесення будь-яких позначок в рядку «ІІІ», якщо ж ні, тоді старший екзаменатор перевіряє роботу третій раз і вносить свої позначки в рядку «ІІІ», приймаючи позицію або першого, або другого екзаменатора

                     

 

Сподіваюсь, що ці пояснення допоможуть учням розібратись зі структурою твору та процедурою перевірки, а вчителям більш ефективно та безпомилково підказувати учням як можна отримати бажані 14 балів :)

 

P.S. Вийшло так, що потрапив до рук твір, який можна назвати криком душі, написаний учнем, що свідомо відмовився від 14 балів, оскільки вказав вже у вступі слова: «…Думаю, ви вже зрозуміли, що мій твір не буде стосуватись зазначеної теми, і що я не отримаю за нього жодних балів. Але єдина річ, про яку я вас прошу, це прочитайте його до кінця…».

А далі йшла сповідь про наболіле (звісно ж все англійською мовою). Лексика і зміст просто чудові. Так, траплялись граматичні помилки, але їх було не так вже й багато. Надзвичайно шкода, що екзаменаторам довелось поставити «0» балів дитині, яка настільки гарно виклала на папері свої думки.

                                                                                                                                                                                                                                                        

             Тетяна Бірчак    

           Методист та викладач англійської мови ZNOUA

 

 


Хочете слідкувати за усіма оновленнями блогу ZNOUA? Підпишіться на новини у формі знизу!

 

Хочеш першим дізнаватись новини про ЗНО?

Заповни форму і отримуй найсвіжішу інформацію для ефективної підготовки до ЗНО.


Бути в курсі останніх новин ЗНО

Ми проти спаму. Ваша особиста інформація ніколи не буде передаватися стороннім особам

Вау, тепер отримати 200 балів на ЗНО ще простіше!

Чекай на наше «дякую» на свої пошті. Обіймаємо.

Коментарі

Про нас



Ми в Києві

Ми у Львові

Ми у Запоріжжі

Що ми пропонуємо

Франшиза

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA