Списати на ЗНО: шанс чи ілюзія обману?

Списати на ЗНО: шанс чи ілюзія обману?

З моменту запровадження ЗНО почали з’явились різноманітні варіанти, махінації та просто ідеї, як написати тести, не витрачаючи багато часу та зусиль на підготовку. Щороку я чую від учнів або читаю розповіді про абітурієнта, який набрав 180+ без підготовки, списавши. Такі історії стали майже міфами, які передаються від одного покоління випускників до іншого і сіють сумніви про доцільність якісного навчання перед тестами. Чи достовірні ці оповіді? Чи реально списати? І чи варто пробувати це робити? Спробуємо розібратися разом.

Що саме ти збираєшся списувати? Програма ЗНО з будь-якого предмету передбачає матеріал за кілька років у школі. Довідники вміщають 300-400 сторінок (мінімум). Як ти уявляєш шпаргалку такого об’єму? Дехто стверджує, що можна взяти підручник/довідник і сховати його в туалеті, а під час ЗНО вийти.

Про туалет. Нереально списати в туалеті. Час твого виходу фіксується інструктором, і ти не можеш перебувати там довго. Часто на пунктах тестування тебе супроводжує черговий по коридору. Якщо ти затримуєшся, інструктор повідомляє черговому, і той має право зайти, постукати і запитати, чи все добре. Перед початком ЗНО старші інструктори чи чергові перевіряють туалети. Я рекомендую взагалі не спілкуватись та не консультуватись в  туалеті. Знаю кілька випадків, коли абітурієнти після таких консультацій виправили правильну відповідь на неправильну.

Час працює не на тебе. Кожна твоя спроба списування — це мінус від часу, відведеного на тести. На ЗНО з української та англійської мови потрібно написати власне висловлення, тому часу ще менше. Чи хочеш ти втрачати цей дорогоцінний час на пошуки ефемерної підказки?

Що відбувається з мозком, коли ти списуєш? Нейрофізіологи стверджують, що наш мозок не може виконувати кілька справ одночасно. Тому, коли ви даєте своєму мозку два завдання одночасно (виконати тести й списати), якість виконання завдань знижується. Чи не краще приділи всю увагу тестам і  виконати їх якнайкраще?

Моральна сторона питання та прогрес. У більшості шкіл Європи та США списування викорінено як явище, бо це не чесно і принижує гідність учня, який може вивчити. У пострадянських країнах досі панує подвійна мораль в освіті: списувати не можна, але, коли приходить перевірка в школу, це правило не діє. Часто під час контрольних зрізів вчителі самі наштовхують дітей на думку про списування. Учні стають жертвами цієї освітньої системи, але вони можуть зробити свідомий вибір на користь прогресивнішої освіти та власної самооцінки.

Твоє місце в рейтингу. Пам’ятай, твоя оцінка ЗНО — це твоє рейтингове місце серед усіх абітурієнтів, які складають ЗНО з конкретного предмету. Якщо хтось списує, він фактично має більше балів і умовно займає «твоє» місце в рейтингу. Тому, коли ти бачиш списування в аудиторії під час ЗНО, я рекомендую відкрито повідомляти про це інструкторам. Це твоє право, це твій вибір на користь прогресу в освіті, і так ти забезпечиш собі відповідне місце у рейтингу.

Втрачений рік. Щороку учнів виганяють за списування. У такому випадку абітурієнт не може подавати документи до вишу взагалі. Це реальність. Краще втратити кілька балів на питанні, яке ти забув чи не встиг опрацювати, ніж увесь рік.

Всі історії списування на ЗНО переважно цинічні перебільшення, а окремі винятки лише підтверджують правило.

На закінчення пропоную кілька реальних історії від знайомих, які були інструкторами.

«На пункті тестування, де я працювала, спрацював металошукач. Учня попросили зняти годинник і викласти речі з кишень. Металошукач знову запищав, попросили вийти і підняти кофту, там знайшли книгу. Тест він не закінчив».

«Я завжди стараюсь слідкувати за порушниками, бо учні мають право  поскаржитись на мене, написавши апеляцію. Одного разу дівчинка так і зробила, заявивши: «Чому Ви нічого не робите? Учениця на останній парті списує!» Я дуже розхвилювалась, бо справді не помітила цього, покликала старшого інструктора, ученицю вивели. Далі стараюсь бути уважнішою».

«Час, виділений на тести, підходить до кінця. Залишилось три учні, які дописують. І тут одна з них дістає невелику пляшечку з рідиною і скроплює нею бланк відповідей. Ми зі старшим інструктором оніміли: роботу відразу потрібно пакувати й відправляти, а вона геть мокра! Абітурієнтка спокійно пояснила, що окропила бланк «святою водою», щоб результат був вищий. Ледве встигли висушити та запакувати».

Бажаю вам приймати обдумані рішення і чесно скласти ЗНО на 200!

Юліана Зелена

 

 

Катерина Цибульська

викладач історії України (онлайн) в компанії ZNOUA

 

 

 

 

 


Хочете отримувати сповіщення про свіжі блоги ZNOUA? підпишіться на новини у формі знизу!

 

Про нас



Ми в Києві

Ми у Львові

Ми у Запоріжжі

Що ми пропонуємо

Франшиза

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA