Викладач і учень: чи допустиме спілкування на «ти»?


Чи чули ви колись про спілкування з викладачами «на ти»? ТАКЕ ІСНУЄ! Де ж я почула цю фантастичну річ? Ні, не в американських серіалах, бо навіть там учні звертаються, додаючи «містер» або «місіс». Насправді, я стикалася з таким двічі за все своє життя. І, несподівано для самої себе, враження від другого разу були кардинально іншими! Тож я й вирішила розповісти вам про такий феномен у спілкуванні учень<—>вчитель

Вперше я почула про таке в п‘ятирічному віці від свої кузени. На той час вона навчалася в сьомому класі однієї приватної школи, яка була ой якою недешевою. Тоді мені було важко сформулювати власну думку, проте моя мама досить негативно ставилася до такого. А я схильна їй вірити. Адже батьки дівчинки й самі ділилися з нею своїм занепокоєнням із цього приводу.



Справа в тому, що, за їхніми спостереженнями, однокласники дівчинки, не відчуваючи меж, взагалі ставляться до викладачів без жодного натяку на повагу. Тобто, вони підсвідомо починають сприймати вчителів як… однолітків?! І це заважає викладачам впливати на учнів належним чином [дійсно, яку ж домашку можуть вимагати від тебе твої товариші?! :D]. Тому це, як вважали батьки моєї двоюрідної сестри, й було одним із чинників незадовільної успішності не лише їхньої доньки, а й майже всього класу. 

Через це (аж до своїх 16 років) я з деяким упередженням і побоюванням сприйняла наступну інформацію, почувши про такий підхід на ZNOua. Перші декілька днів [а в одному випадку й тижнів] я, будучи вихованою дитиною, не могла собі дозволити перейти на «ти» у звертанні до викладачів. Згадка про знахабнілий клас моєї кузени навіювала страх: мені не хотілося стати нахабною свинею :D. Проте, волею випадку, одного разу сказавши «ти», я взяла це за звичку. До того ж, зробила це свідомо. 

Проаналізувавши це питання як слід, я прийшла до таких висновків: 

  • Немає нічого поганого у тому, аби звертатися до викладачів, які старші за тебе менш ніж на 10 років, «на ти», якщо ти загалом маєш повагу до Людей та можеш бути ввічливим.

  • Ти не знахабнієш, усвідомлюючи, що Ця людина володіє знаннями, які тобі потрібні, володіє досвідом, якого ти же не маєш, та готова тобі це передати! Це не може не викликати шанобливого ставлення!          

 

Існує декілька важливих аспектів, що зумовлюють, на мою думку, впровадження саме такої політики спілкування на курсах:

  1. У школі не всі діти розуміють, навіщо їм усе це треба. Тому й під тиском дорослих навчаються рос.«с одолжением». На курсах же справа інша - більшість чітко знають, навіщо вони відвідують заняття та виконують усю самостійну роботу. Тому викладачу зникає необхідність вимагати від учнів зусиль у навчанні. 

  2. Викладачі на ZNOua, наприклад, зазвичай не старші за своїх студентів більш ніж на 10 років, а частіше й молодші. Тому їм самим комфортніше, коли до них звертаються «на ти». 

  3. Ти відчуваєш щось близьке до дружніх стосунків із викладачами й що вони дійсно хочуть допомогти тобі опанувати предмет, яким вони володіють. Щось схоже на те, коли твій товариш допомагає тобі виконати домашку. Що в цьому корисного? Стираються зайві кордони та зникають думки типу «якщо я це запитаю, він/вона подумає, що я тупий, і буде ставити мені нижчі оцінки», як це іноді буває зі шкільними вчителями. 

Тож, насправді, мені навіть сподобався такий спосіб звертання та спілкування! Адже це дозволяє відчувати себе ніби в родинному колі. Ти знаєш, що тебе підтримують, що ти можеш задати будь-яке питання, якщо чогось не розумієш. Ви «на одній хвилі» з викладачем. 
 

Пиши в коментарях, чи що ти думаєш про спілкування на "ти" між учнями та вчителями? :D

Хочеш першим дізнаватись новини про ЗНО?

Заповни форму і отримуй найсвіжішу інформацію для ефективної підготовки до ЗНО.


Бути в курсі останніх новин ЗНО

Ми проти спаму. Ваша особиста інформація ніколи не буде передаватися стороннім особам

Вау, тепер отримати 200 балів на ЗНО ще простіше!

Чекай на наше «дякую» на свої пошті. Обіймаємо.

Коментарі

Про нас



Ми в Києві

Ми в Харкові

Що ми пропонуємо

mastercard
visa

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA