Зворотний
дзвінок

«Фішки» побудови цікавого та ефективного уроку

 

Привіт! Я Тетяна, і навчаю старшокласників української мови та літератури вже 8 років. Хочу розповісти вам про викладацькі "фішки" у побудові уроку, які я визначила для себе за роки викладання. Вони допомагають мені робити мої уроки ефективними та цікавими для учнів.

Варіантів побудови уроку є багато, залежно від навчальної мети, індивідуальних особливостей учнів, викладацького стилю і т.п. Мій типовий урок зазвичай має вступ, аналіз домашнього завдання, вивчення нової теми, підбиття підсумків, інструктаж щодо домашнього завдання і — логічно — прощання.

 

Вступ

Доречно почати свій цікавезний урок з такого ж цікавого привітання й вступу. Круто, якщо вони будуть пов'язані з темою уроку чи в цілому з навчальним предметом. Наприклад, ось таке завдання допоможе учневі не лише в мотивації, а й водночас у повторенні попередньої теми.

Вчили фразеологізми? Можна попросити учня назвати приклади фразеологізмів, які зараз суголосні з його настроєм. А ще хороша ідея — придумати цікавий гумористичний тест. Вмикайте фантазію — варіантів тут безліч.

 

 

Аналіз домашнього завдання, повторення

Далі доречно було б повторити попередній матеріал чи проаналізувати домашнє завдання. Тут може бути "летючка" (наприклад, у Classtime, Quizizz, Kahoot), швидке опитування, проблемні запитання тощо.

Вивчення нової теми

Переходимо до основного етапу уроку — пояснення і засвоєння нової теми. Тут раджу скористатися такими прийомами:

1. "Зачіпка" (запропонував Дуг Лемов у книзі "Майстерність учителя"). Це словесний, візуальний чи матеріальний атрибут, що викликає первинну зацікавленість темою, "підігріває" допитливість учнів. Зачіпкою може бути загадка, історія, ілюстрація тощо.

2. Озвучення плану. Щоб нові знання "вляглися" в голові учня чітко по поличках, спочатку треба побудувати ці полички: варто озвучити план, за яким вивчаєте нову тему. Хороший план має бути "з акцентами":  слід наголосити, які терміни в темі ключові, які завдання потрібно навчитися виконувати щонайкраще.

3. "Я — ми — ти" (теж з книги Д. Лемова): спочатку матеріал пояснює педагог, подає приклад розв'язку завдання, потім залучає учнів до виконання, далі дає все менше і менше підказок, аж поки учні не зможуть виконувати завдання самостійно, без допомоги викладача.

4. Таймер особливо актуально, якщо ви готуєте до іспиту. На етапі "ти" рекомендую визначати конкретний час роботи над завданням (використовувати таймер). Адже на екзамені час теж буде обмежений.

 

Підсумки

Пора підбити підсумки за вивченою темою. Ефективно буде спонукати учнів спробувати зробити це самостійно: нехай вони оцінять свою роботу, порефлексують, визначать свої сильні і слабкі сторони. Можете попросити учнів назвати найцікавіший факт, який вони вивчили сьогодні на занятті. Я завжди коротко нотую у блокнот підсумки кожного уроку, а потім підглядаю в нотатки, щоб підібрати завдання додому й матеріал для наступних уроків.

 

 

Домашнє завдання

І "улюблена" для учнів частина — домашнє завдання. У ваших силах, щоб ця частина стала улюбленою без лапок. Для цього я використовую кілька принципів:

  • даю домашнє завдання дуже чітко: проговорюю усно і прописую письмово, щоб в учня не було плутанини;
  • приправляю домашнє завдання гумором і власним емоційним ставленням до теми;
  • називаю орієнтовний час виконання завдань (тоді учень зможе краще розпланувати свій час і не лякатиме себе тим, що завдання занадто об'ємне);
  • іноді додаю варіативну частину домашнього завдання творчого характеру для найбільш креативних і мотивованих.

 

 

Завершення уроку, прощання

Урок пролетів швидко... Усі горять бажанням взятися за ваше цікавезне домашнє завдання!

Але час попрощатися, подякувати учням за докладені зусилля та прийняти подяку від них. Можете пов'язати цю частину знову ж таки з навчальним предметом. А можете і не пов'язувати. Головне, від душі зробити так, щоб учні почували себе після заняття натхненно і задоволено!

 

Хочете дізнатися більше про методики викладання та навчальні стратегії? Тоді запрошую долучити до школи викладання TeachOn online, яку ZNOUA буде проводити цього червня вже вп'яте! Програму та інші деталі можна дізнатися за посиланням: https://bit.ly/2LAwS0F





Тетяна Ященко

вчитель української мови та літератури

 

Хочеш першим дізнаватись новини про ЗНО?

Заповни форму і отримуй найсвіжішу інформацію для ефективної підготовки до ЗНО.


Бути в курсі останніх новин ЗНО

Ми проти спаму. Ваша особиста інформація ніколи не буде передаватися стороннім особам

Вау, тепер отримати 200 балів на ЗНО ще простіше!

Чекай на наше «дякую» на свої пошті. Обіймаємо.

Коментарі

x

Про нас



Ми в Києві

Ми в Харкові

Що ми пропонуємо

mastercard
visa

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA