Дисципліна: паралельний світ чи реальність?

Впевнена, що неодноразово всі вчителі рано чи пізно, але ставлять собі це запитання: «Що зі мною не так? Що робити? Чому діти не слухають?..»

Насправді, причин може бути, скільки і людей. Однією з найпоширеніших може бути те, що вже на початку заняття у всіх різні ЦІЛІ.

Тому, перш ніж думати про найшвидшу подачу інформації, потрібно налаштувати дітей і себе на плідну співпрацю заради якісного результату.

Тож почати можна із «Зачіпки», дотичної до теми.

Це може бути коротенька передісторія/виклик учнів «на слабо вирішити»/відео чи фото картинка/реквізит, як-от чипси для теми з написання іншомовних слів тощо.

Прочитавши нещодавно книгу російського педагога В.Букатова «Дисциплина на уроке» (є у вільному доступі), була настільки захоплена, що уже в передчутті нових вражень від прийдешніх уроків.

А поки що найцікавіші, на мій погляд, підказки та неординарні методики для збільшення дисципліни та робочого настрою на уроці.

1. Рухатися час від часу по класу, змінюючи тембр голосу і темп мовлення (тихіше/голосніше, можна навіть на шепіт перейти або на баси, розтяяягуючи звуки) . Повірте, увага буде 100% ваша!

2. Можна зробити щось неординарне: присісти або залізти на стілець і вже звідти продовжувати урок (сама ще не пробувала, але ідея зацікавила). Або ж, навпаки, діти можуть виконувати задачки під партою, чому ні? Головне, щоб був результат!

3. Для розігріву проводити 1-2 хвилинні естафети на швидкість: назвати слова жіночого/чоловічого роду, будь-яку героїню з літ.твору, місце подій, автора, жанр (головне - не повторюватися). Пам'ятайте, що чим простіше завдання, тим цікавіше буде дітям.

4. Об'єднувати дітей у пари або ж малі групки для опрацювання якогось аспекту теми, щоб потім скласти пазл докупи зусиллями всього класу. Так, збільшиться задіяність учнів у навчальному процесі.

5. Давати можливість відповідати хором, щоб навіть той, хто боїться або неготовий, хотів чи не хотів, але був задіяний у відповіді, одразу її запам'ятовуючи.

+ І, звісно ж, максимально намагатися навчальний матеріал подавати у формі ігор, особливо на повторення, щоб і приємно, і корисно

Ось такі нехитрі підказки, сподіваюсь, зроблять ваші уроки більш насиченими, дисциплінованими та захопливими!

Слід завжди пам'ятати, що це не війна, де переможе той, хто всіх навчить бідь-якою ціною.

Це дружня співгра, де переможуть ті, хто отримає якнайбільше насолоди, а відтак і найбільше запам'ятає, бо ж ми любимо робити те, що нам приємно!

 

  

   

        Софія Феджора

          Викладач української мови та літератури

Хочеш першим дізнаватись новини про ЗНО?

Заповни форму і отримуй найсвіжішу інформацію для ефективної підготовки до ЗНО.


Бути в курсі останніх новин ЗНО

Ми проти спаму. Ваша особиста інформація ніколи не буде передаватися стороннім особам

Вау, тепер отримати 200 балів на ЗНО ще простіше!

Чекай на наше «дякую» на свої пошті. Обіймаємо.

Коментарі

Про нас



Ми в Києві

Ми в Харкові

Що ми пропонуємо

mastercard
visa

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA