6 правил для удосконалення когнітивних здібностей учня

Як би добре вчитель не організував урок, підібравши найсучасніші прийоми, він (чи вона) часто наштовхується на бар’єр: учень просто не сприймає інформацію і не запам’ятовує її. Це приносить педагогу розчарування та невпевненість у своєму професіоналізмі. Допомогти вчителям можуть біологи, що ведуть дослідження мозку.

Молекулярний біолог Джон Медіна сформулював 12 правил для удосконалення когнітивних здібностей.

Сьогодні поговоримо про 6 із них:

 

Фізичні вправи

Як свідчать антропологи, наші предки вели дуже рухливий спосіб життя, вони проходили вдень до 20 км. У таких умовах формувався і еволюціонував їхній мозок.

У наш час від малорухливого способу життя чи не найбільше страждає саме жвавий інтелект, що потребує імпровізації для вирішення проблем. Особливо це стосується дітей: дослідження свідчать, що, маючи гарну фізичну форму, учень краще концентрує увагу та розпізнає візуальні символи.

Для підтримки мозку у формі достатньо 30-хвилинного аеробного тренування (біг, плавання, фітнес) тричі на тиждень. Отже, учителю, що хоче досягти максимального засвоєння, не варто обмежувати рухливість учнів.

 

Виживання

У процесі еволюції найбільш успішними виявилися ті давні люди, що навчилися розуміти потреби, мотивацію інших особин і взаємодіяти в групах. Така тенденція зберігається і сьогодні, тож варто розвивати в учнях ці навички.

 

Індивідуальність

Мозок кожної людини володіє різною збудливістю. Крім того, не існує двох людей, у яких однакова інформація зберігалась би в одних і тих самих зонах мозку. Тож, учні одного віку мають різні інтелектуальні здібності, що може сповільнити роботу в класі.

Нейрофізіологи пропонують змінити спосіб створення класних колективів за віком, ввівши систему тестів на нервову збудливість. Так можна буде сформувати більш однорідні групи з подібною швидкістю обробки інформації.

 

Увага

Центри уваги в мозку можуть бути сфокусовані тільки на одному об’єкті. Тобто мультизадачності не існує! Ми легше сприймаємо логічні зв’язки й абстрактні поняття, ніж запам’ятовуємо деталі. У навчанні може допомогти емоційне збудження.

 

Короткочасна пам’ять

Пам’ять характеризується чотирма етапами: запам’ятовування (кодування), збереження, пригадування (відтворення), забування. Інформація, що потрапляє в мозок, миттєво розпадається на фрагменти, котрі надходять для зберігання у різні зони кори півкуль. 

Більшість подій, що відбуваються під час навчання, запам’ятовуються в перші кілька секунд. Тож чим ретельніше ми кодуємо в пам’яті інформацію на початку, тим краще вона запам’ятовується.

А от збільшити шанси на пригадування можна, якщо відтворити умови, за яких інформація вперше потрапила до мозку, наприклад, потрапити в ту ж саму кімнату, оточити себе подібними запахами чи музикою.

 

Довготривала пам’ять

Більша частина інформації зникає з пам’яті протягом хвилин після сприйняття, але та, що переживає цей період, з часом закріпиться. Мозок фіксує лише приблизну картину реальності, оскільки він змішує нові знання зі спогадами і зберігає їх як єдине ціле.

Але довготривалу пам’ять можна зробити більш надійною.

Варто вводити нову інформацію поступово і повторювати через певні проміжки часу :)

 

 
   Анна Лавриненко
 
   Викладач біології в компанії ZNOUA
 

Хочеш першим дізнаватись новини про ЗНО?

Заповни форму і отримуй найсвіжішу інформацію для ефективної підготовки до ЗНО.


Бути в курсі останніх новин ЗНО

Ми проти спаму. Ваша особиста інформація ніколи не буде передаватися стороннім особам

Вау, тепер отримати 200 балів на ЗНО ще простіше!

Чекай на наше «дякую» на свої пошті. Обіймаємо.

Коментарі

Про нас



Ми в Києві

Ми в Харкові

Що ми пропонуємо

mastercard
visa

©  ZNO.UA - всі права захищено. Копіювання дозволяється лише за умови розміщення активного клікабельного посилання на ZNO.UA